Košarica
V košarici ni izdelkov.

8 nasvetov, kako poskrbeti za dobro hidratacijo

8 nasvetov, kako poskrbeti za dobro hidratacijo

Z vami delim 8 nasvetov, kako poskrbeti za ustrezno hidriranost in na kaj biti pozorni pri pitju vode, da bomo užili kar največ njenih koristi.

    1. Pijmo redno.

Ne pijmo šele, ko smo žejni. Ko začutimo žejo, je že prepozno. To velja še posebej za nekoliko starejše, saj se v starosti signali za lakoto in žejo sprožijo bolj počasi. Ne čakajmo torej, da nam telo že pošlje signal za pitje, vendar po drugi strani pa prav tako ne pretiravajmo. Poslušajmo svoje telo. Najboljši nasvet za enakomerno in ravno pravšnje pitje je uporaba flaške za vodo, ki jo imamo vedno s sabo. Najboljše je, če je steklena, da se izognemo vsem morebitnim neželenim snovem, ki lahko migrirajo iz plastike v vodo. Lahko uporabimo tudi plastične flaške z oznako »BPA-free«. Naredimo par požirkov vsake 5-10 minut, da se izognemo nalivanju z vodo. Tako se bomo izognili možnosti, da razredčimo kislino v želodcu in zalijemo ledvice s preveliko količino vode. 

    2. Pijmo dovolj.

Naše telo rabi približno 3 dL vode na vsakih 10 kg telesne mase. Če torej tehtamo 70 kg, to pomeni 21 dL vode, oziroma 2,1 L vode na dan. Količina se seveda še poveča, če smo fizično aktivni ali pa če smo v vročem okolju, saj se takrat močno potimo in izgubljamo vodo, ki jo moramo nadomestiti s tekočino. 

    3. Bodimo pozorni na urin.

Najboljši pokazatelj hidriranosti je barva našega urina. Če je temne in rumene barve, smo brez dvoma dehidrirani (razen če redno uživamo vitamine B-kompleksa, ki prav tako rumeno obarvajo urin). Temnejši kot je urin, bolj dehidrirani smo. Če se nam to zgodi, se nikar ne začnimo nallivati z vodo, temveč se postopoma vrnimo na pravi tir s počasnim in bolj pogostim rednim pitjem vode po požirkih. 

    4. Nastavimo si opomnik.

Če opazimo, da se na pitje vode nikakor ne moremo spomniti sami od sebe, potrebujemo pomoč pri navajanju možganov na ta vzorec. Nastavimo si opomnik na telefonu na primer na eno uro in ob opozorilu spijmo en kozarec (2,5 dL) vode. Spet opozarjam, da kozarca ne izpraznimo na dušek, vendar pijmo po požirkih in ga izpraznimo v roku 5-10 minut.  

    5. Pijmo na tešče.

To je verjetno najboljši nasvet, ki ga lahko od tega članka odnesemo. Navadimo se spiti 1 liter vode takoj, ko vstanemo. Naše telo je najbolj dehidrirano, ko se zbudimo, saj telo porabi tekočino, da prečisti telo, medtem ko spimo. Telo takrat dobro sprejme in absorbira vodo poleg tega pa ima pitje vode na tešče takojšnje in zelo vidne učinke. Opazili boste dvig energije, čistejšo kožo, boljšo prebavo ter zmanjšanje želje po enostavnih ogljikovih hidratih. Počakajte 30 minut po tem, ko spijete vodo, preden zaužijete zajtrk in drugo hrano. 

    6. Čaji, smutiji, sokovi.

Topel zeliščni čaj z limono in ingverjem ni dober le za prebavo, temveč poveča tudi vnos tekočine. Izogibajmo se mrzlim pijačam, saj ohladijo prebavni sistem. Lahko si privoščimo sok ali smuti na tešče (oziroma za zajtrk), da povečamo vnos tekočine. Voda v svežih sokovih in smutijih iz sadja in zelenjave se bo boljše absorbirala kot navadna voda zaradi visoke vsebnosti mineralov. Poskusimo zaužiti surov svež zeleni sok ali smuti enkrat na dan, da povečamo vnos tekočine. Celo beljakovinski šejk poveča hidracijo. Krepčilni hidracijski šejk z beljakovinami: čokoladne Sunwarrior beljakovine v prahu, koksova voda, surov kakav, avokado in banana vas bo napolnil s pravimi elektroliti ter napolnil glikogenske rezerve po treningu. 

    7. Odpovejmo se kavi.

Čeprav ima kava svoje mesto v zdravi prehrani, ni ravno prijateljica hidracije. Ima namreč nasprotni učinek, saj povzroča dehidracijo, če jo pijemo prepogosto. Presenečeni boste, koliko energije lahko dobite zgolj s pitjem vode. Poskusite in se za nekaj časa odpovejte kavi in namesto tega spijte kozarec izvirske vode. Tako ali tako ste verjetno utrujeni od pretirane dehidracije tako ali tako. 

    8. Dodajmo elektrolite.

Dodatek nerafinirane, surove morske soli v vodo bo močno povečal njeno biodostopnost. Samo majhen ščepec soli, ki ne bo niti spremenila okusa, bo povečal vsebnost mineralov v vodi. Limonin sok iz sveže stisnjene limone prav tako vsebuje minerale. Poskusite lahko tudi z dodatkom Viridianovih elektrolitov. To je izredno močna mešanica esencialnih makro in mikro mineralov v sledovih. Minerali spodbudijo delovanje nadledvične žleze in ščitnice, kar vam spodbudi energijo, hkrati pa se odraža tudi v lepših laseh, koži in nohtih. Dodate ga lahko v vodo, sokove, čaj in smutije ter tako povečate hidracijo. 

Povzeto po: https://sunwarrior.com/blogs/health-hub/tips-staying-properly-hydrated

Napisala: Lucija Bratina, uni. dipl. inž. živilstva in prehrane

Deli naprej....

Podobne objave

Vsi vemo, da je pitje vode izredno pomembno, vendar pa se nam kljub temu rado zgodi, da na pitje kar nekako pozabimo. Vsakodnevno redno pitje zadostnih količin vode bo pustilo dobre posledice na naši koži, srcu in vsesplošnem zdravju.
Maslo iz oreščkov prihaja v najmanj toliko okusih, kolikor vrst oreškov obstaja, načinov uporabe pa je še veliko več. Čas je, da poskusite še kaj drugega od arašidovega masla na kruhu! Minili so časi, ko smo poznali samo arašidovo maslo. Zdaj imamo na voljo mandljevo maslo, lešnikovo maslo, pa maslo iz indijskih oreščkov in celo maslo iz bučnih semen - kako vedeti, kako kar najbolje uporabiti vsakega izmed njih? Pogosto nam tudi zmanjka idej in domišljija ne seže dlje od tega, da ga namažemo na kruh ali kos sadja. Tu je 10 bolj svežih idej, kako uporabiti maslo iz oreščkov!
Železo je nujno potreben mineral, ki sodeluje v številnih življenjskih procesih. Verjetno najbolj znan je po svoji vlogi, ki jo opravlja v sestavi krvi. Brez železa namreč ne moremo tvoriti hemoglobina, pomembne beljakovine v rdečih krvnih celicah, ki veže kisik in ga iz pljuč raznaša po telesu.

SLEDITE NAM NA...

MOŽNOSTI PLAČILA

MNENJA STRANK

.