Pomoč za prebavo v prazničnih dneh

Hrana je v prazničnih dneh pogosto pomemben povezovalni člen na druženjih. In prijetno je, ko skupaj z najbližjimi uživamo v jedeh, ki jih je nekdo skrbno pripravil za nas.

Da pa zaradi večje količine zaužite hrane ne trpi preveč naše počutje in predvsem prebava, smo za vas pripravili nekaj nasvetov, kako kljub prazničnim dobrotam poskrbeti za dobro prebavo, brez bolečin in napenjanja.

1. Zaužijmo dovolj tekočine

Dovoljšen vnos tekočine nam bo pomagal, da ne bomo imeli težav z zaprtjem, pomagal nam bo k boljši razgradnji hrane in absorpciji hranil ter prebavi topne vlaknine, ki prispeva k dolgotrajnejšemu občutku sitosti.

Posezimo po vodi, nesladkanih čajih ali pa napitkih, kot je Sunwarrior Active hydration, ki poleg elektrolitov vsebuje tudi vitamin C in črni bezeg, ki podpirata delovanje imunskega sistema. Dodatna hranila in boljši okus napitka pa prinašajo tudi naslednji izdelki: Baobab, Camu Camu in Elektrolitska mešanica Vivo Life.

2. Poskrbimo za vnos vlaknin

Kot že prej omenjeno, so vlaknine ključne za dobro delovanje črevesja: mehčajo blato, preprečujejo in lajšajo zaprtje, upočasnijo absorpcijo sladkorja, znižujejo ravni holesterola ter imajo sposobnost, da se vežejo na določene toksine, ki preprečijo njihovo absorpcijo in tako olajšajo izločanje iz telesa.

Vlaknine najdemo predvsem v sadju, zelenjavi, polnozrnatih izdelkih. Še posebno pozitivno na prebavo pa vplivajo tudi chia in lanena semena. Kot pomoč pri presnovi je lahko napitek z Ormus superzelenjem, ki vsebuje mešanico zelenja v prahu in probiotike ali pa napitek z Beauty greens kolagen booster-jem, ki prav tako vsebuje zelenje in probiotike. Svoj vnos prehranske vlaknine pa lahko povečamo tudi s Kompleksom vlaknin s F.O.S.

3. Uživajmo probiotike

Zakaj sploh uživati probiotike? S probiotiki vzdržujemo dobro črevesno mikrobioto oz. jo ponovno vzpostavimo, ko je ta porušena. Ti pomagajo tudi pri uravnavanju gibanja črevesja oz. pri peristaltiki, saj so učinkoviti pri preprečevanju in lajšanju driske, hkrati pa lahko spodbudijo prebavo v primeru zaprtja in tako pomagajo pri težavah kot so vetrovi in napenjanje. Pomoč pri izbiri pravih probiotikov za vaše težave najdete v prispevku tukaj.

Ne pozabimo pa tudi na živila, ki vsebujejo (žive!) probiotične kulture: fermentirano kislo zelje, kimchi, kombuča, kefir …

4. Na poti do boljše prebave nam lahko pomagajo prebavni encimi

Poleg probiotikov pa so mnogim v pomoč tudi prebavni encimi. Ti imajo vlogo pri razgradnji večjih molekul hrane (maščob, beljakovin in ogljikovih hidratov) in posledično pri boljši absorpciji hranil. Encimi so seveda naravno prisotni v naših prebavilih, a se z naraščajočo starostjo začne njihova proizvodnja v telesu zmanjševati – predvsem izločanje pepsina in encimov trebušne slinavke. Ko pa “združimo” še zmanjšano proizvodnjo in kislost klorovodikove kisline v želodcu, postane prebava v zrelih letih še bolj zahtevna.

Pogosti znaki pomanjkanja prebavnih encimov se kažejo kot slaba prebava, slaba absorpcija hranil, zgaga, napenjanje, krči, vetrovi in zaprtje. Uživanje encimov v obliki prehranskih dopolnil je lahko koristno v primerih, kot so laktozna intoleranca, insuficienca trebušne slinavke in sindrom razdražljivega črevesja, ki ga spremljajo vsi zgoraj omenjeni simptomi.

5. Pojdimo na sprehod po večjem obroku

Že samo z enim sprehodom po večjem obroku lahko storimo veliko za boljšo prebavo in počutje: hoja pripomore k učinkovitejšemu premikanju hrane skozi želodec in črevesje ter zmanjša občutek napihnjenosti in nelagodja. Zaradi pokončnega položaja med hojo nam lahko pomaga tudi pri zmanjšanju tveganja za refluks. Telesna dejavnost pa pripomore še k izboljšanju občutljivosti na inzulin, saj lahko ta po obroku pomaga uravnavati raven sladkorja v krvi.

Pripravila: Sara Krošelj, uni. dipl. inž. živilstva in prehrane, bodoča mag. inž. prehrane

Izdelki, omenjeni v članku

Deli naprej...
SLEDITE NAM NA
MOŽNOSTI PLAČILA
MNENJA STRANK
E - NOVICE